Osnovna škola Nad lipom

PROJEKTI I PROGRAMI

Projekt je učenje po smišljenom planu. To je istraživačko učenje.

Prednosti učenja po projektu

  • promicanje stvaralaštva, mašte i kreativnosti
  • razvija se samostalnost i vlastita poduzetnosti
  • učenici uče planirati i organizirati
  • suradnici razvijaju društveno ponašanje
  • izbjegava se natjecateljsko učenje
  • posvećuje se pozornost timskom i grupnom radu
  • jačanje osjećaja vlastite vrijednosti itd

Faze rada na projektu:
Pronalaženje teme, Formuliranje cilja, Planiranje, Provedba projekta, Uređivanje skupljenih informacija, Formuliranje rezultata, Predstavljanje rezultata projekta, Refleksije o projektu  

 

“Marijini obroci “ i Projekt “Mala djela, velika razlika”

“Marijini obroci “ i Projekt “Mala djela, velika razlika”

S početkom školske godine 2023./24. i naša se škola pridružila projektu “Mala djela, velika razlika” koju provodi humanitarna organizacija “Marijini obroci”, a čiji je cilj osigurati jedan obrok za školsku djecu u najsiromašnijim državama svijeta. Tako je, tijekom proslave Badnje večeri u školi, dobrotom roditelja, učenika i djelatnika naše škole prikupljeno 195 eura.
I učenička zadruga “Lipa” koja djeluje u našoj školi iz svojih je sredstava , prikupljenih od prodaje božićnih ukrasa, za udrugu “Marijini obroci” donirala 22 eura. Tako je do sada ukupno prikupljeno 217 eura, što je dovoljno za cjelogodišnju prehranu u školi za gotovo desetero učenika. Svima od srca veliko HVALA!
Više informacija o udruzi “Marijini obroci” možete saznati na www.marysmeals.hr.

Bolnica za medvjediće

Bolnica za medvjediće

I ove školske godine, 09. i 16.11.2023. u našoj školi održane su radionice "Bolnica za medvjediće". Studentice Medicinskog fakulteta liječile su naše plišane igračke i pokazale nam da se ne moramo bojati bijelih kuta.

Plesna radionica “Krećemo se” u okviru projekta Interakcije 12 Udruga ples i dijete DACI hrvatska

Plesna radionica “Krećemo se”

U radionicu 'Krećemo se', održanu 8. studenog bilo je uključeno osam učenika. Učenici su odlično reagirali na priču kroz pokret i cijelo vrijeme su bili aktivni, a da pritom nisu skidali osmijeh s lica. Cijela radionica bila je vrlo dinamična, aktivnosti su se mijenjale brzo i smisleno te su učenici mogli osjetiti i rad u grupi, ali i individualno se izraziti. Odlično su reagirali na priču o drvenom lutku Pinocchiu gdje je do izražaja došla kombinacija individualnog i grupnog angažmana učenika.

Projekt “Kada priče ožive”

(voditelji projekta: Gordanom Ljubešić, prof.def. i Elizabetom Šujster, prof.def.)

Projekt Kad priče ožive

Učenici Radnog osposobljavanja II., Radnog osposobljavanja IV. i VII.odgojno-obrazovne skupine su s učiteljicama Gordanom Ljubešić, prof.def. i Elizabetom Šujster, prof.def. sudjelovali u 4. radionice u okviru projekta “Kada priče ožive”, koje su bile organizirane u suradnji s knjižnicom Kajfešov brijeg i knjižničarkom Pavicom Selimanović u listopadu 2022.godine, siječnju, ožujku i lipnju 2023.godine.
Učenici su u knjižnici gledali igrokaze “Jesenka” , Zeko i snjegović”, „Tiše, tiše, bit će kiše“ i “Lav i Žirafa” književnice Jadranke Čunčić Bandov. U nastavku su sudjelovali u kreativnim radionicama “Izrada lutaka iz igrokaza”u koje su se svi aktivno uključili i od prirodnog materijala izrađivali svoje lutke. Po završetku izrade lutaka, učenici su sudjelovali u igrokazu s knjižničarkom i učiteljicama.
Učenici su kroz zajedničko druženje i aktivnosti u grupi razvijali socijalne kompetencije, bogatili rječnik, te učili uvažavanje potreba i različitosti drugih, uvažavanje osjećaja drugih, uživljavali se u ulogu, kreativno se izražavali, razvijali međusobno razumijevanje, pomaganje i dijeljenje. Kroz razgovor i aktivnosti razvijali su empatičnost, tolerantnost, međusobno poštovanje, kako postići zajednički dogovor i rješavati sukobe. Učenici su vrlo rado odlazili na radionice u knjižnicu, uključivali su se u razgovor i likovne radionice.

ŠKOLSKI PROJEKT- Pleši, sviraj i uživaj

(voditelji projekta: Ivana Torjanac Matas, prof. def., Ivana Milić, dipl. def., Janko Bedić. mag.muz.)

CILJ: uključiti učenike u glazbeno plesne aktivnosti u svrhu razvoja njihovih potencijala i psihofizičkog zdravlja

ŠKOLSKI PROJEKT- Pleši, sviraj i uživaj

Projekt je osmišljen u suradnji s profesorom glazbene kulture i bubnjarima naše škole.
U projektu je sudjelovalo 4 učenice koje su izrazile želju za uvježbavanjem mažoret plesa i 4 učenika, koji su izrazili želju za sviranjem bubnjeva.
Tijekom godine učenici su uz vodstvo mentora, osmišljavali i uvježbavali plesne koreografije mažoret plesa uz pratnju bubnjara.
Svoja postignuća prezentirali su na javnim nastupima na Festivalu jednakih mogućnosti (23.5. 2023.) te na priredbi povodom Dana škole (15.6.2023.)
Kod učenika je provedeno samovrednovanje s ciljem izražavanja razine zadovoljstva sudjelovanjem u projektu, a rezultat je bio da su svi učenici izrazili zadovoljstvo što su imali priliku sudjelovati u ovom projektu.

ŠKOLSKI PROJEKT: LipArt 2022/23

(voditeljica: Ivana Torjanac Mata, prof. def.)

U projekt je bilo uključeno 10ero učenika, radnog osposobljavanja III i V. te 4., 5 i 6. razreda.
Projekt je trajao od 01.0. 2023.- 31.08. 2023.godine.
Projekt je osmišljen i realiziran kroz likovne radionice, posjete izložbama te izlaganjem radova. Aktivnosti su se organizirale i provodile u suradnji s likovnom umjetnicom Ljiljanom Mihaljević, muzejskom pedagoginjom Liljanom Velkovski, u školi, ali i vršnjacima u Galeriji Klovićevi dvori.
Učenici su u ovoj školskoj godini sudjelovali i realizirali sljedeće aktivnosti:

  • izradili likovne radove za školski kalendar za 2023. godinu koji je prezentiran široj javnosti
  • posjetili izložbe u Galeriji Klovićevi dvori te sudjelovali na likovnim radionicama
  • izradili ukrase i ukrasili bor u Galeriji Klovićevi dvori temu aktualne izložbe: Umjetnička zbirka biskupa Đure Kokše: Pečat vjere, trag umjetnosti te izložba World of Robots
  • uređivali panoe i izlagali svoje likovne radove u prostorima škole
  • izradili sliku za natjecanje Kaufalndova škola voća i povrća: Reci neću, hrani u smeću, za koju su dobitnici nagrade
  • izložili svoje radove na izložbama: Područni ured Črnomerec (15. 1. – 15. 5. 2023.), Knjižnica Vrapče (21.3.- 25.4. 2023.) i Knjižnica Vladimir Nazor-Vodovodna (24.4. 2023.- 5.5. 2023.).

Projekt je u potpunosti realiziran te vrednovan od strane učenika koji su izrazili osjećaj zadovoljstva nakon svake provedene aktivnosti.

Projekt društva hrvatskih književnika "Tribina u gostima - suradnja društva hrvatskih književnika i naše škole", 2. radionica

Projekt : “KADA PRIČE OŽIVE”

13.3.2023., u našoj školi, gostovala je književnica Nikolina Manojlović Vračar u okviru Tribine u gostima, u organizaciji Društva hrvatskih književnika. Književnica je našim učenicima predstavila knjigu Zgode malog Jure (čije misli jure) kroz pjesmu, ples i glumu. 

Projekt društva hrvatskih književnika "Tribina u gostima - suradnja društva hrvatskih književnika i naše škole", 1. radionica

Projekt : “Tribina u gostima”

Učenici Radnog osposobljavanja II. i Radnog osposobljavanja IV. su sa svojim učiteljicama Gordanom Ljubešić, prof.def. i Elizabetom Šujster, prof.def. sudjelovali u 1. radionici u okviru projekta “Kada priče ožive”, koja je bila organizirana u suradnji s knjižnicom Kajfešov brijeg i knjižničarkom Pavicom Selimanović u listopadu 2022. godine. Učenici su u knjižnici gledali igrokaz “Jesenka” , Jadranke Čunčić Bandov, na temu jeseni kao plodonosnog godišnjeg doba. U nastavku su sudjelovali u kreativnoj radionici “Izrada lutaka iz igrokaza”u koju su se svi aktivno uključili i od prirodnog materijala izradili svoje lutke iz igrokaza. Po završetku izrade lutaka, učenici su sudjelovali u igrokazu s knjižničarkom i učiteljicama. Kroz radionicu su učenici razgovarali o plodnoj i bogatoj jeseni, bogatili govorni izraz, razvijali socijalne kompetencije, uvažavanje drugih, međusobno poštovanje, kreativnost, uživljavali se u ulogu, razvijali međusobno razumijevanje, pomaganje i dijeljenje.

Projekt Društva hrvatskih književnika “TRIBINA U GOSTIMA" - suradnja Društva hrvatskih književnika i naše škole

Projekt “TRIBINA U GOSTIMA"

U studenom 2022. naša škola i Elizabeta Šujster, prof.def. je u suradnji s Društvom hrvatskih književnika i Hrvojem Kovačevićem u okviru projekta Društva hrvatskih književnika “Tribina u gostima” ugostila Željku Horvat-Vukelja, dječju književnicu, dramaturginju, učiteljicu i urednicu i Nikolinu Manojlović Vračar, književnicu, slikaricu, ilustratoricu i izvedbenu umjetnicu. Ovim projektom se kod učenika potiče čitanje knjiga odnosno slušanje priča. Na prvom susretu ugostili smo Željku Horvat-Vukelja koja je uvela učenike u svoj neobični svijet priče. Iz čarobne torbe koju nam je književnica donijela izlazile su priče, kazališni rekviziti, crteži i glazbeni instrumenti. Učenici su oduševljeno pratili priču i sudjelovali u njoj te uz glazbenu pratnju pjevali s književnicom. Na drugom susretu ugostili smo Nikolinu Manojlović Vračar s kojom su učenici ispričali sadržaj slikovnice Starac dugačka brka dok im je autorica pokazivala ilustracije. Zatim je književnica predstavila zgode malog Jure (čije misli jure) i uslijedila je zabava na kojoj je književnica pjevala, svirala, glumila, plesala, koristila brojne rekvizite koje je ponijela, a djeca su joj se veselo pridružila.

Školski projekt LipArt

voditeljica projekta: Ivana Torjanac Matas, prof.

LipArts

Projekt LipArt obuhvaća likovne susrete s likovnim umjetnicima i inkluzivne likovne radionice s vršnjacima. Sudjelujući u ovom projektu učenici će upoznati nove načine i tehnike likovnog izražavanja, likovno se izražavati i stvarati u zajedništvu s likovnim umjetnicima i učenicima iz redovnih osnovnih škola te se na taj način afirmirati u široj društvenoj zajednici. Likovni radovi izložit će se u prostorima škole, ali i izvan nje.

LipArt 2020/21.
Održane su likovne radionice na temu Pogled kroz prozor (22.9; 15.10; 10.11.) u suradnji s likovnom umjetnicom: Ljiljanom Mihaljević koja je sudjelovala u provođenju projekta, putem online platforme ZOOM. Učenici su uočavali prirodne ljepote, objekte, promjene u prirodi… pogledom kroz prozor što im je bio poticaj za likovno izražavanje. Nastali likovno radovi se nalaze u školskom kalendaru za 2021. godinu koji nosi identični naziv kao likovne radionice. Likovne radove, osim u kalendaru, izlagali smo u prostorima škole te na izložbi Slikamo, stvaramo i uživamo Nad lipom u prostorima Područnog ureda Gradske uprave Črnomerec, Trg Francuske Republike 15 od 11.6. – 11.9 2021. Radovi su prezentirani i na web stranici škole kao i na web stranci Centra za kulturu i film August Cesarec.

LipArt 2019/20.
U sklopu ovog projekta, održana su četiri likovna susreta s likovnom umjetnicom Ljiljanom Mihaljević na temu ŠETNJA ZAGREBAČKIM KVARTOVIMA ( 16.9.; 26.9.; 1.10; 16.10) Učenici su vođeni i usmjeravani umjetnicom Ljiljanom Mihaljević i voditeljicom projekta Ivanom Torjanac Matas, istraživali kvart u kojem ne nalazi škola, uočavali i fotografirali njegova obilježja te se likovno izražavali na zadanu temu tehnikom kolaža. Nastali likovni radovi nalaze se kao fotografije u kalendaru za 2020. godinu pod istim nazivom. Održana su i dva likovna susreta (2. 12. i 4.12.) s likovnom umjetnicom Ljiljanom Mihaljević na temu BOŽIĆNA NOĆ. Učenicu su slikali zvjezdano nebo tehnikom akrila na platnu na svojim platnima raznih dimenzija, a nastale slike su poput mozaika složene u jednu cjelinu. Nastala slika izložena je u holu škole.
Povodom 90. obljetnice rada škole, organizirane su retrospektivne izložbe na kojima su izloženi radovi nastali u okviru projekta LipArt: -KOMPOZICIJA GEOMETRIJSKIH LIKOVA u Knjižnici Vladimir Nazor, Vodovodna (1.10. -21.10. godine)
- DOBROTVORNO - PRODAJNA IZLOŽBA I TIHA AUKCIJA „Daj 10 za 90“, u Galeriji Klovićevi dvori od 30.11. - 5.12. 2019. godine, na kojoj su
izložena i prodavana djela likovnih umjetnika koji su nastala na likovnim susretima u školi. Tim povodom je otisnut i katalog u kojem se nalaze likovni radovi nastali zajedničkom suradnjom umjetnika i učenika.
- IZLOŽBA LIKOVNIH RADOVA UČENIKA „Daj 10 za 90“ u Galeriji Klovićevi dvori od 30.11. - 5.12. 2019. godine

LipArt 2018/19.
U okviru ovog projekta održani su likovni susreti s akademskom likovnom umjetnicom Ljiljanom Mihaljević kroz dvije radionice (9. i 15. 10. 2018. godine) na temu Pričam ti slikom. Učenici su slušali kratke priče i ilustrirali ih raznolikim tehnikama, uz podršku i usmjeravanje umjetnice Ljiljane Mihaljević i Ivane Torjanac Matas kao voditeljice Projekta. Nastali likovni radovi fotografirani su i otisnuti u školskom kalendaru za 2019. godinu pod nazivom Slikam ti pričom. Održani su i VII. likovni susreti umjetnika i učenika u OŠ Nad lipom na kojima su učenici zajedno s dvadesetak likovnih umjetnika kroz druženje i razmjenu ideja, slikali i stvarali likovna djela. Nastali likovni radovi izloženi su u prostorima škole te na izložba likovnih radova učenika OŠ Nad lipom u Područnom uredu Črnomerec u v remenu od 17.4- 17.6. 2019. godine kao i na izložbi likovnih radova u knjižnici Gajnice- Lipa u srcu Zagreba (29.5. 2019.)

Projekt Prijatelji muzeja

voditeljica projekta: Ivana Torjanac Matas, prof.

Prijatelji muzeja

Projekt Prijatelji muzeja nastao je u suradnji s Galerijom Klovićevi dvori s kojima aktivno surađujemo od 2002. godine. Sudjelujući u ovom projektu, učenici će imati mogućnost razgledati aktualne izložbe, upoznati se s djelima likovnih umjetnika te se likovno izraziti po uzoru na njih. Na taj način učenike se uvodi u aktualna likovna događanja u našem gradu te ih se integrirati u život i rad zajednice kroz likovni izričaj. Ujedno učenici će upoznati nove prijatelje te adekvatno i kreativno koristiti svoje slobodno vrijeme. Likovni radovi učenika izložit će se u prostorima Galerije Klovićevi dvori kao i u likovno edukacijskim slikovnicama i katalozima.

Prijatelji muzeja 2020/21.
Školski kurikulum realiziran je u skladu s epidemiološkom situacijom. Učenici su bili uključeni u virtualne izložbe koje su pripremljene za njih, a likovne radionice su se provodile u školi. Tako smo pogledali virtualne izložbe i slikali po uzoru na:
Zlatka Keser-Monografska izložba (13.10.2020.)
Daniela Bunteka- Monografska izložba (23.3.2021.)
Alina Dalgleish- When dragons awake (11.5. 2021.)

Likovne radove izlagali smo u prostorima škole, Galerije Klovićevi dvori te na izložbi Slikamo, stvaramo i uživamo Nad lipom u prostorima Područnog ureda Gradske uprave Črnomerec, Trg Francuske Republike 15 od 11.6. – 11.9 2021.

Prijatelji muzeja 2019/20.
Učenici su posjetili izložbu Refleksija Bauhausa- Akademija primijenjenih umjetnosti u Zagrebu 1949.-1955. i Umjetnost i život su jedno- Udruženje umjetnika Zemlja 1929.- 1935. te su sudjelovali zajedno s vršnjacima na likovnim radionicama u dva termina.
Povodom 90. obljetnice rada škole te suradnje Galerije Klovićevi dvori i naše škole, izloženi su likovni radova nastali tijekom projekta Prijatelji muzeja u trajanju od 30.11. - 5.12. 2019. godine u Galeriji Klovićevi dvori.

Prijatelji muzeja 2017/18.
Učenici su ove školske godine, pogledali izložbe u Galeriji Klovićevi dvori i slikali po uzoru na umjetnike: Nevenke Arbanas: Retrospektiva, grafika (23.10.2018.) i Vladimira Becića, retrospektivna izložba (6.3. 2019.). Nastala likovna djela izložena su u prostorima Galerije Klovićevi dvori.

Projekt „Kako RAST-emo“ (RAST=radosno i aktivno savladavanje teškoća i različitosti)

Voditeljice projekta: E.Šujster, G.Ljubešić

Učenici će sudjelujući o ovom projektu kroz slušanje priča, razgovor o pričama koje su čuli i likovno-kreativne radionice razvijati socijalne kompetencije te uvježbati savladavanje teškoća i prihvaćanje različitosti, razvijati empatičnost, tolerantnost, plemenitost, pravilno ponašanje i poštovanje drugih.

Projekt knjižnica širom otvorenih vrata – izrada animiranog filma

Voditeljice projekta: Barbare Balenović, dipl. knjižničarka i Korana Lattinger Kadić, prof. logoped

Školske godine 2019./2020. ostvarena je suradnja Osnovne škole Nad lipom s Knjižnicom Vladimira Nazor kroz projekt Knjižnica širom otvorenih vrata. Članovi književnog kluba MIČItamo su pod vodstvom diplomirane knjižničarke Barbare Balenović i voditeljice književnog kluba Korane Lattinger Kadić, prof. logoped sudjelovali u programu „Čituckanje“ te su realizirali izradu animiranog filma. Proces realizacije projekta trajao kontinuirano od rujna 2019. do siječnja 2020. godine. U projektu je sudjelovalo 7 učenika, kronološke dobi 9 – 21 godine. Ostvaren je cilj projekta - osnaživanje učenika s višestrukim teškoćama, primjenom novih tehnologija proširili smo tradicionalne načine rada te omogućili i osjetljivoj skupini učenika s teškoćama u razvoju pravo na širenje vlastitih znanja i vještina i razvoj kreacije na novim područjima u digitalnom okruženju. Učenici su postali aktivni partneri pri upotrebi digitalnih i komunikacijskih tehnologija u samostalnom stvaralačkom radu.

Projekt- Inkluzivno sa zagrebačkim mažoretkinjama

Voditeljica projekta: Ivana Torjanac Matas, prof. def.

Školski projekt: Inkluzivno sa Zagrebačkim mažoretkinjama

Projekt Inkluzivno sa Zagrebačkim mažoretkinjama koje nose titulu Najboljeg europskog sastava i Ponos našeg grada kao projekt započeo je početkom 2011. godine kada je pokrenuta grupa mažoretkinja u našoj školi. Cilj ovog projekta je da vršnjakinje kojima je ljubav prema mažoret plesu, kroz zajednička druženja i treninge, međusobnu podršku na treninzima i nastupima te uz podršku publike, prevladavaju svoje teškoće, svladaju nove vještine te dožive osjećaj uspjeha, prihvaćenosti i poštovanja u društvu. Mažoretkinje OŠ Nad lipom zajedno sa Zagrebačkim mažoretkinjama imat će priliku nastupati na školskim priredbama, F=M-u, Božićnom i završnom koncertu Zagrebačkih mažoretkinja.

Inkluzivno sa Zagrebačkim mažoretkinjama 2021/21.

Zbog novonastale situacije, suradnja sa Zagrebačkim mažoretkinjama, nije se mogla odvijati uživo, već se nastavila putem on line aplikacija i video snimaka pomoću kojih smo uspostavili komunikaciju i dobivali smjernice vezano uz uvježbavanje koreografije. Mažoretkinje OŠ Nad lipom nastupile su na priredbi povodom Dana škole.

Inkluzivno sa Zagrebačkim mažoretkinjama 2019/20.

Projekt je djelomično realiziran zbog epidemiološke situacije. Realizirana je suradnja i nastup Zagrebačkih mažoretkinjama na otvorenju Izložbe Daj 10 za 90, u Galeriji Klovićevi dvori- 5.12.2019.

Inkluzivno sa Zagrebačkim mažoretkinjama 2018/19.

U projekt Inkluzivno sa Zagrebačkim mažoretkinjama ove školske godine bile su uključene 4 učenice. Djevojke su trenirale zajedno sa Zagrebačkim mažoretkinjma jednom tjedno te su nastupale na otvorenju F=M-u ( 21.5. 2019.) i na priredbi povodom Dana škole (7.6. 2019.)

Inkluzivno sa Zagrebačkim mažoretkinjama 2015/16.

Mažoretkinje OŠ Nad lipom zajedno sa Zagrebačkim mažoretkinjama tijekom školske godine trenirali su i zajedno nastupale na Danu školskog mlijeka- Bundek (30. rujna 2015.), Božićnom plesu (23. prosinca 2015.), Božićnom koncertu Zagrebačkih mažoretkinja (20. prosinca 2015.), F=M-u na Trgu Josipa bana Jelačića (17. svibnja 2016.) te Danu škole (1. lipnja 2016.)

Inkluzivno sa Zagrebačkim mažoretkinjama 2013/14.

Mažoretkinje OŠ Nad lipom zajedno sa Zagrebačkim mažoretkinjama tijekom školske godine trenirali su i zajedno nastupale na Danu školskog mlijeka- Bundek (24. rujna 2014.), priredbi povodom Svetog Nikole u školi (5. prosinca 2014.), otvorenju dobrotvorno-prodajne izložbe i Tihe aukcije Tri naranče u Galeriji Klovićevi dvori (2. prosinca 2014.), Božićnom koncertu Zagrebačkih mažoretkinja (14. prosinca 2014.), INKAZ-u- u Kazalištu Trešnja ( 14. travanj 2015.), F=M-u na Trg Josipa bana Jelačića (26. svibanj 2015.) i Danu škole (2. lipanj 2015

Trogodišnje iskustvo pilot projekta

Pilot projekt je krenuo početkom 2011. godine kada je na inicijativu Ivane Torjanac Matas, prof iz OŠ Nad lipom pokrenuta grupa mažoretkinja među djecom s intelektualnim teškoćama pri OŠ Nad lipom. Prvi nastup mažoretkinje Nad lipom imale su na Festivalu jednakih mogućnosti 2011. godine. Vrlo kratko nakon početka u projekt su se uključili treneri i stručni stožer Zagrebačkih mažoretkinja koji su koncipirali treninge i koreografije s ciljem da mažoretkinje Nad lipom mogu ostvarivati javne nastupe samostalno, ali i s 1. sastavom Zagrebačkih mažoretkinja. Nastupi s 1. sastavom Zagrebačkih mažoretkinja trebali su pokazati kako djeca s intelektualnim teškoćama mogu ostvariti nastup i s najboljim Europskim timom te time biti motivacija njima, drugoj djeci s intelektualnim teškoćama, ali i svoj ostaloj djeci koja te teškoće nemaju. Rezultat te suradnje je popularizacija Mažoretkinja Nad lipom među učenicima škole te zajednički nastupi sa Zagrebačkim mažoretkinjama na Festivalu jednakih mogućnosti, ali i nizu drugih nastupa koje su do sada pratile tisuće gledatelja.
Projekt sada ulazi u svoju 2. fazu, kada bi trebao prestati pilot projekt na kojem smo pratili rezultate, s obzirom da prethodnih iskustava u ovom polju rada nije bilo nigdje u svijetu te smo temeljem tih iskustva i postignuća postavili strukovni nivo edukacije, ciljeve i konkretan plan i program rada.

Cilj projekta

Cilj projekta je socijalizacija sociološki ugroženih djevojčica s intelektualnim teškoćama kroz plesanje u mažoret skupini i to kroz treninge i zajednički rad na uvježbavanju formacijskih koreografija u kojima nema soliranja, već je sve isključivo zajednički rad; kao i kroz nastupe na javnim manifestacijama gdje kroz pljesak i podršku publike djevojčice s intelektualnim teškoćama doživljavaju afirmaciju i podršku svom radu te ispunjavaju cilj svog truda. Istovremeno djevojčice se integriraju u široku društvenu zajednicu i ne osjećaju se stigmatiziranima.
Kroz ovaj primarni cilj sekundarno se postiže utjecaj na ostalu djecu s intelektualnim teškoćama koje su motivirane kroz opservaciju uspjeha njihovih kolegica mažoretkinja te i same dobivaju poticaj za nadprosječne rezultate u svojoj domen
Tercijarni cilj je i motivacija šire društvene zajednice, dakle osoba koje nemaju intelektualne poteškoće, a koje kada vide izvanredne uspjehe mažoretkinja Nad lipom i sami dobivaju motivaciju, tj. motiviraju se da iskoriste svoje talente i potencijale iznad prosječnosti.
Istovremeno mažoretkinjama OŠ Nad lipom omogućuje se zadovoljavanje prirodne potrebu za kretanjem, istodobno djelujući na razvoj cjelokupne motorike, kooordinacije pokreta, ravnoteže, preciznosti, fleksibilnosti, gipkosti, psihomotorne brzine i snage te razvijanje kreativnosti. Djelovanjem mažoretkinja OŠ Nad lipom omogućit će bolju kvalitetu života naših učenica i njihovo uspješnije uključivanje u društvenu zajednicu putem sudjelovanja u javnom životu grada Zagreba.

Što zajednica ima od projekta?

Lokalna zajednica će spoznati da i učenici s teškoćama mogu ravnopravno sudjelovati u javnom životu i kulturi lokalne zajednice i grada u cjelini.
Lokalna zajednica će umjesto stigmatizirane djece povučene u svoje mikro zajednice dobiti osobe koje će biti otvorene prema zajednici i koje će izgubiti strah od zajednice. O motiviranosti šire društvene zajednice ovim primjerem ne treba niti govoriti.
Inovativnost ovog projekta je rad s učenicama s intelektulanim teškoćama i to u aktivnosti koja iziskuje izuzetnu interakciju i motoričke sposobnosti. U pokusnoj (pilot) fazi iskustveno smo postavili projekt i prilagodili ga mogućnostima samih učenica s intelektualnim teškoćama.

Pilot projekt je pokazao daleko bolje rezultate nego što smo se nadali. Djevojčice superiorno nastupaju, izgubile su strah od nepoznatog prostora (u početku je najveći problem bio prostor koji im nije bio onaj u kome treniraju), koreografije su neusporedivo teže, nakon prvih ovacija na koncertima interakcija s publikom je izvanredna, ali i komunikacija s drugim mažoretkinjama je preko svih očekivanja. Mažoretkinje OŠ Nad lipom sudjeluju aktivno u koncertima, navijaju, podržavaju druge mažoretkinje, one su «sastavni dio» Zagrebačkih mažoretkinja koje nitko više ne doživljava kao «posebnu grupu s posebnim potrebama».

Školski projekt „Na krilima prijateljstva“

Voditeljica projekta: Grozdane Šitum Madunić, dipl.def., Elizabete Šujster, prof.def. i Antonije Mileta, prof.reh.

VREMENIK:Tijekom školske godine 2018./2019.

BROJ UČENIKA: 6 učenika iz OŠ Nad lipom; 6 učenika iz Centra za odgoj i obrazovanje Šubićevac

NAČIN REALIZACIJE:Predavanja, Radionice, Terenski rad

SVRHA I CILJ PROJEKTA

  • Kroz upoznavanje sa drugim srodnim školama i ustanovama promicati razumijevanje i upoznavanje gradova naše lijepe domovine Zagreba i Šibenika, kulturne baštine gradova prijatelja, zavičaja i domovine kao što su kulturno povijesne znamenitosti, običaji, izgled krajobraza, govor…
  • Stvaranje novih prijateljstava, razvijanje komunikacijskih vještina, razvijanje samostalnosti i vještina svakodnevnog života u različitim i novim situacijama
  • Upoznavanje sa drugim srodnim školama i ustanovama
  • Poticanje mobilnosti učenika i nastavnika
  • Promicanje suradnje u području obrazovanja učenika

ZAKLJUČAK

  • Učenici su upoznali gradove naše lijepe domovine Zagreb i Šibenik, kulturnu baštinu gradova, zavičaja i domovine kao što su kulturno povijesne znamenitosti, običaji, izgled krajobraza, biljni i životinjski svijet, govor…
  • Učenici su stjecali nova znanja, iskustva i prijateljstva, a nakratko dobili priliku živjeti u drugoj sredini (drugom dijelu naše domovine) i neposredno doživjeti mentalitet i kulturu drugog dijela domovine.
  • Učenici su mogli primijeniti i stečena znanja, spoznaje i vještine i na taj način se što bolje snalazili u različitim životnim situacijama, razvijati komunikacijske vještine i što bolje se uklopili u nove društvene sredine.
  • Učenici su unaprijedili i oplemenili odnos prema okolini u kojoj se nalaze te razvijali sebe i svoje odnose s drugima.
  • Učitelji su razvili suradnju u području obrazovanja, razmijenili bogata iskustva u radu s učenicima s teškoćama u razvoju, podijelili ideje za daljnji rad i oplemenili i obogatili svoja iskustva.
  • Po završetku projekta učenici i učitelji su imali pozitivna iskustva koja su međusobno razmijenili, učenici su razvijali bolju interakciju s drugim učenicima i učiteljima, mogli su izrazili svoje interese i potrebe tijekom čitavog projekta što ih je posebno ispunjavalo, prilagođavali su se i snalazili u novim situacijama čime su razvijali svoje intelektualne, socijalne, emocionalne i praktične vještine.
  • Ovakve projekte preporučujemo da se i dalje provode jer su na dobrobit učenika, učitelja i kompletnih ustanova koje sudjeluju u njima.
  • Razmjenom različitih iskustava i kratkim zajedničkim življenjem svi smo obogatili i oplemenili svoj život.

Na krilima prijateljstva

Projekt "Na krilima prijateljstva“ provode naša škola i Centar za odgoj i obrazovanje Šubićevac iz Šibenika tijekom školske godine 2018.-2019. Ciljevi projekta su promicanje razumijevanja i upoznavanja gradova naše lijepe domovine Zagreba i Šibenika, kulturne baštine gradova prijatelja, zavičaja i domovine kao što su kulturno povijesne znamenitosti, običaji, izgled krajobraza, govor… , upoznavanje sa drugim srodnim školama i ustanovama, poticanje mobilnosti učenika i nastavnika i promicanje suradnje u području obrazovanja.

Od 15.04.2019. do 17.04.2019. učenici i učitelji Centra za odgoj i obrazovanje Šubićevac iz Šibenika su posjetili Zagreb, družili se i učili s učenicima i učiteljima Osnovne škole Nad lipom. Provedena je radionica na temu „Budi moj prijatelj/prijateljica“ kroz koju su se učenici i učitelji upoznali i razgovarali o prijateljstvu. Učenici i učitelji iz Šibenika su kroz prezentaciju na temu „Zagreb je moj grad“ upoznavali grad Zagreb kroz riječ i sliku. Tijekom zajedničkog druženja posjetili smo Muzej iluzija, Muzej automobila, Tehnički muzej, obišli smo Park i jezero Bundek, vozili smo se uspinjačom i obišli znamenitosti Gornjeg Grada i Kaptola, posjetili smo Sabor Republike Hrvatske i vozili se autobusom za razgledavanje grada (Hop On Hop Off Zagreb City Tour). Druženje i učenje je bilo zanimljivo, poučno, veselo, otvoreno i svatko je ponio sa sobom veliko bogatstvo. S našim prijateljima iz Šibenika je dogovoren uzvratni posjet u mjesecu lipnju, kojem se jako veselimo!

Na krilima prijateljstva

Kroz projekt "Na krilima prijateljstva“ nastavila se suradnja naše škole i Centar za odgoj i obrazovanje Šubićevac iz Šibenika tijekom školske godine 2018.-2019. U projektu su sudjelovali učenici 5., 6. i 8.razreda,te Radnog osposobljavanja IV zajedno s učiteljicama Grozdanom Šitum Madunić, Antonijom Mileta i Elizabetom Šujster.

U nastavku projekta učenici su s učiteljicama otputovali u posjet Centru za odgoj i obrazovanje Šubićevac iz Šibenika, gdje su proveli nezaboravne trenutke sa svojim prijateljima iz Šibenika. Posjet i druženje s prijateljima tijekom projekta je trajalo od 10.06.2019.-12.06.2019. Tijekom našeg druženja provedena je radionica na temu „Poticanje socijalnih vještina“ kroz koju su učenici i učitelji razgovarali o prijateljstvu, suradnji, pomaganju i dijeljenju među ljudima. Kroz prezentaciju na temu „Šibenik je moj grad“ upoznali smo znamenitosti grada Šibenika kroz riječ i sliku. Posjetili smo Šetnicu u kanalu sv.Ante, Tvrđavu sv.Nikole, Aquarium Šibenik, Nacionalni park Krka, otok Murter i Muzej betinske drvene brodogradnje u Betini, Tvrđavu barone, Tvrđavu sv.Mihovila, samostanski vrt sv.Lovre, katedralu i Interpretacijski centar „Civitas Sacra“. Naučili smo i vidjeli puno zanimljivosti u gradu Šibeniku i bližoj okolici, zajedno se družili, radovali i učvrstili naše prijateljstvo. Kroz ovaj projekt smo obogatili jedni druge i naravno sa sobom ponijeli novo iskustvo i veliko bogatstvo u daljnji život.

Projekt "Edukacija i uvođenje inovativnih pristupa do bolje podrške osobama oštećena sluha i osobama s autizmom"

Koordinatorica projejta u školi: Korana Lattinger, prof.

U suradnji i s partnerstvom sa Savezom gluhih i nagluhih grada Zagreba osmišljen je projekt "Edukacija i uvođenje inovativnih pristupa do bolje podrške osobama oštećena sluha i osobama s autizmom". Projekt je prijavljen na javni natječaj za financiranje programa i projekata udruga iz područja socijalnog i humanitarnog značenja za unapređenje kvalitete života osoba s invaliditetom i u potpunosti će se financirati iz proračuna Grada Zagreba.
Cilj projekta je uvođenje inovativnog pristupa u razbijanju komunikacijskih barijera kod osoba s poremećajima iz autističnog spektra i njihovo bolje uključivanje u društvo kroz korištenje znakovnog jezika kao komunikacijskog alata. Voditeljica projekta za OŠ Nad lipom bila je Korana Lattinger, prof.

Projekt se provodio u dvije faze.
U prvoj fazi, u školi se od 14. listopada 2016. godine do 3. veljače 2017. godine održavala edukacija – Korištenje hrvatskog znakovnog jezika u razbijanju komunikacijskih barijera kod osoba s poremećajima iz autističnog spektra. Ostvareno je ukupno 33 sati edukacije te su djelatnici škole osposobljeni za korištenje točno definiranog seta hrvatskog znakovnog jezika.

Projekti i programi

U edukaciji je sudjelovalo 25 djelatnika škole: 17 stručnjaka edukacijsko rehabilitacijskog profila, 2 stručna suradnika te 6 pomoćnika u nastavi.
Druga faza započela je nakon edukacije djelatnika te još uvijek traje. Ona uključuje uporabu seta hrvatskog znakovnog jezika u komunikacijskim situacijama između djelatnika i učenika.
U projekt je uključeno 14 učenika s poremećajima iz autističnog spektra te sniženog kognitivnog funkcioniranja kronološke dobi od 8 do 15 godina. U našoj inicijalnoj procjeni učenici su pokazali veliku varijabilnost u govornoj produkciji: 2 učenika su neverbalna, 5 učenika se glasa neartikulirano, 3 učenika imaju izolirane fraze, 2 učenika imaju izolirane riječi te 2 imaju rečenice (1 do 2 riječi).
>Evaluacija projekta će se provesti analiziranjem rezultata uz pomoć liste usvajanja hrvatskog znakovnog jezika. Nakon evaluacije želimo implementirati rezultate ovog projekta u obrazovne procese s ciljem razvijanja društvene komunikacije učenika s PAS-om. Korištenjem alternativnih i augmentativnih metoda komunikacije poput znakovnog jezika omogućujemo učenicima s PAS-om da izraze svoje želje, potrebe i osjećaje, da smanje frustracije i neprimjerene oblike ponašanja te da se stvore uvjeti za osobno psiho-socijalno-emocionalni napredak.
Naša škola pozvana je predstaviti svoj pilot-projekt na 9. međunarodnom znansvenom skupu "ERFCON 2017" koji će se održati od 17. do 19. svibnja 2017. u Zagrebu.

Projekt Poticanje čitanja i učenje o temama tolerancije i nenasilja

U školskoj godini 2012./2013. učenici 6. i 7. razreda ( Karlo K. David J. Ana P. Karlo D. Đuliano.B.) i učenici 9. odgojno – obrazovne skupine (Filip Đ. i Dominik Đ.) aktivno su sudjelovali u projektu Poticanje čitanja i učenje o temama tolerancije i nenasilja koji je pokrenula Naklada Slap. Učenici su sudjelovali u Projektu slanjem literarnih i likovnih radova zajedno sa svojim učiteljicama Grozdanom Šitum-Madunić i Elizabetom Šujster.
Rezultat Projekta je Zbornik dječjih radova, a za nagradu školska knjižnica je dobila knjigu Mirjane Duran: Spomenari i dnevnici, a svaki učenik koji je sudjelovao dobio je primjerak Spomenara.
Zbornik je objavljen kao e-knjiga i dostupan je na web stranici Naklade Slap

Projekt „Moj novi prijatelj“ ( prijateljstvo nema granica…) OŠ Nad lipom i Centar za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Križevci

Projekt Moj novi prijatelj

Tijekom školske godine 2019.2020. Projekt "Moj novi prijatelj“ ( prijateljstvo nema granica…) provodile su naša škola i Centar za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Križevci .
U projekt je bilo uključeno 5 učenika naše škole iz 4.5. 6. i 7.razreda i učiteljice Grozdana Šitum Madunić.
Ciljevi projekta su: Upoznati nove prijatelje i njihovu učiteljicu

  • Životno – praktične aktivnosti „ Ja stvaram svoju izreku o prijateljstvu“
  • Izgrađivati kod učenika prijateljske osjećaje prema drugima
  • Razvijanje tolerancije ( zanimanja za druge, poštovanje)
  • Stvaranje osjećaja empatije ( prepoznavanje) i postavljanje odnosa prema drugom.
  • Razvijanje međusobne komunikacije
  • Stjecanje poštovanja prema drugima
  • Njegovati vlastite i tuđe vrijednosti
  • Razvijati kulturu ophođenja i suradničke odnose
  • Razvijati suradnju učenika, poticanje učenika na stjecanje novih iskustava i stvaranje novih prijateljstava   kroz upoznavanje, interaktivne radionice,druženje, igru, zajedničke aktivnosti
  • Razvoj suradnje dviju škola sa svrhom ostvarivanja odgojno – obrazovnih ciljeva

16.12.2019. učenici 6. 7. i 8. Razreda i njihova učiteljica Snežana Premužić iz Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Križevci posjetili su Zagreb. Učenici su se upoznali, družili ,aktivno sudjelovali u interaktivnim radionicama o prijateljstvu, plesali, izmijenili darove, igrali se, šetali, obilazili Advent u Zagrebu. Provedena je radionica na temu „Upoznajmo se, Tko sam ja“? , Tko si ti?“ kroz koju su se učenici i učiteljice međusobno upoznali i razgovarali o novom prijateljstvu, razvijali su kulturu ophođenja i suradničke odnose. Zajednički smo posjetili Advent u Zagrebu i doživjeli različite čarobne osjećaje predblagdanskog ugođaja. Doživjeli su čarolije mirisa, zvukove glazbe, klizanje na otvorenom, te pogledali i doživjeli brojne kulturne sadržaje za djecu. Doživljaj Adventa u Zagrebu su doživjeli čarobno, kao u bajci, nestvarno, sve im je bilo poput čarolije, posebno.
Međusobno druženje i učenje je bilo zanimljivo, poučno, veselo, otvoreno i svatko je ponio sa sobom veliko bogatstvo novih iskustava i dojmova novog prijateljstva. U nastavku projekta ( drugi dio projekta) učenici 4.5.6.i 7. razreda trebali su putovati na uzvratni posjet učenicima ( novim prijateljima ) u Križevce. Međutim glede situacije pandemije koronavirusa Covida 19, do posjete, nije došlo i on se odgađa i realizirao bi se u slijedećoj školskoj godini.
Kroz ovaj projekt smo obogatili jedni druge i naravno sa sobom ponijeli novo iskustvo i obogatili svoj život nečim novim i lijepim.

Mi smo klinci škole te (film)